نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8301
-
الف
+

«بشیراحمد نیکزاد» بازیگر اهل افغانستان: هنرمندان ما نیاز به دیده شدن و تشویق شدن دارند

«بشیراحمد نیکزاد» با حضور در شبکه آی فیلم 2 از تجربیات خود در عرصه بازیگری گفت.

به گزارش آی فیلم2، «بشیراحمد نیکزاد» بازیگر افغانستانی ساکن ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «دیوار شیشه ای» شاهد بودند، با حضور در شبکه آی فیلم 2 از تجربیات خود در عرصه بازیگری سخن گفت.

«بشیراحمد نیکزاد» درباره چگونگی ورود به دنیای بازیگری گفت: سریال «چمدان» ساخته «محمدپاسدار» در سال 1371 نخستین اثر تلویزیونی بود که در آن به ایفای نقش پرداختم و بعد از آن کار و آشنایی با سینماگران ایرانی به من پیشنهادات دیگری داده شد.

وی با اشاره به بازی خود در سریال «دیوار شیشه ای» گفت: بعد از اینکه از طرف کارگردان این سریال با من تماس گرفته شد، فلمنامه را خواندم و از نقش متفاوتی که قرار بود بازی کنم خوشم آمد و بازی در این سریال برایم یک تجربه خوب بود.

این بازیگر افغانستانی درخصوص فعالیت های سینمایی خود نیز گفت: حضور در فلم سینمایی «به وقت شام» در نقش یک داعشی برایم تجربه خوبی بود. همچنان در جدیدترین اثری که بازی کردم به نام «گربه سیاه» گریم بسیار متفاوت و سنگینی دارم که در مدت فلمبرداری پوستم به شدت می سوخت اما تحمل می کردم. 

«بشیراحمد نیکزاد» با بیان اینکه در بخش هنرهای ورزشی نیز فعال است، گفت: من از سال 1369 ورزش پهلوانی یا همان کشتی را در کابل آغاز کردم و بعد از مهاجرت به پاکستان در آن جا ورزش هایی همچون تکواندو و کنگ فو را کار کردم.

وی در پیوند با همین موضوع ادامه داد: در سال 1371 به ایران آمدم و بعد از مدتی در سال 1381 با اشتراک در جام گفتگوی تمدن ها به نمایندگی از افغانستان توانستم مدال نقره را دریافت کنم. همچنان آخرین دستاوردی که از دنیای ورزش داشتم مربوط به مدال طلای فستیوال هنرهای رزمی جهان می باشد. 

نیکزاد با بیان اینکه هنر سینما و ورزش نزدیکی بسیاری به هم دارند، گفت: من بیشتر علاقه ام به سینما از نگاه ورزش بوده است، از همین جهت دوست دارم در نقش های رزمی ایفای نقش داشته باشم. در برخی از فلم هایی که بازی کردم همچون «فرشتگان قصاب» به دلیل داشتن آمادگی جسمانی، قسمت های بدلکاری را هم خودم ایفا کردم. 

«بشیراحمد نیکزاد» در پایان گفت: هموطنانی که در ایران کارهای هنری چه در بخش ورزش و چه سینما را پیش گرفته اند، بسیار توانمند هستند و نیاز به تشویق شدن و دیده شدن دارند. ما امیدوار هستیم که کارگردانان از داخل افغانستان ما را به کار دعوت کند تا بتوانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: 

تماشا و دانلود ویژه برنامه عید قربان 99 

م ح

نظر شما
ارسال نظر